19 Eylül 2012 Çarşamba

Kış Hazırlıkları


Mevsimi geldi de geçiyor bile.Sonbaharı yavaş yavaş geride bırakıp kışa yaklaşmışken,pazarda da birbirinden güzel mevsim meyve ve sebzeler satılıyorken ee ben de ufak çaplı da olsa kış hazırlığımı yapayım dedim.Umarım güzel sonuçlar elde ederim,özellikle turşulardan!Çünkü bu benim ilk kış hazırlığım:)
Kayın validemin kurduğu turşular bir başka lezzetli oluyor.Kornişon turşuyu onun tarifiyle yaptım.Aşağıda tarifini hemen yazıyorum.Deneyin ve görün:)


Malzemeler
1/2 kg turşuluk salatalık *(Ben 1'er lt lik 2 adet kavanoza yaptım.Ölçüyü de 1 lt. kavanoza göre yazıyorum)
1/2 adet küçük boy soğan
Tane karabiber
Dereotu
Sirke
Tuz
Toz şeker

Hazırlanışı
Salatalıkları her iki ucundan çok az olmak kaydıyla bıçak yardımıyla kesin.Kavanozun altından ölçerek yaklaşık 2,5 parmak kalınlığında sirkeyi kavanoza dökün.Yarım soğanı ince ve uzun uzun kesip 8-10 adet tane karabiberi ve bir kaç dal dereotunu kavanoza yerleştirin.Ardından 1'er yemek kaşığı tuz ve şekeri de ilave edip karışımı çalkalayın.Salatalıkları sıralayın ve kapağını sıkıca kapatın.Derin bir tencerede hazırladığınız kavanozları yaklaşık 2 su bardağı koyduğunuz tencerede 15 dakika kadar kaynatın.Böylece turşunuzun ömrü daha uzun olsun ve de AFİYET OLSUN:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder