25 Kasım 2012 Pazar

Zeytinyağlı Yaprak Sarması

Zeytinyağlı sarmaya kimse dayanamaz.Ben de dayanamam tabi:)Hem asma yaprağı hem de kara lahana yaprağı ile sardım sarmaları.Yapacak ve yiyecek olan herkese afiyet olsun diyorum:)

Malzemeler
4-5 adet soğan
2 su bardağı pirinç
1 çay bardağı zeytinyağ
2 yemek kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı karabiber
1,5 yemek kaşığı dolmalık fıstık
2 yemek kaşığı kuş üzümü
1 bağ maydanoz
1 tatlı kaşığı şeker
1/2 limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı kaynamış su
1/2 kg asma yaprağı
1/2 kg kara lahana yaprağı
1/2 çay bardağı zeytinyağı
2 su bardağı sıcak su

 Hazırlanışı
Soğanları yemeklik doğrayıp zeytin yağında dolmalık fıstıklarla birlikte pembeleşene kadar kavurun.Pirinci yıkayıp soğanların üzerine ekleyin ve biraz daha kavurun.Üzerine kuru nane,karabiber,kuş üzümü,kıyılmış maydanoz, şeker,limon suyu ve tuzu da ilave edip1 çay bardağı kaynamış su ile pirinçler suyunu çekene kadar demlendirin.Asma yapraklarını  kaynar suda 5 dk kadar bekletin ve süzün.Varsa kara lahana yapraklarını da haşlayıp süzün.(Ben de vardı kullandım,ayrı bir lezzet olsun değil mi?:) Yaprakları iç koyarak sarın.Pişireceğiniz tencerenin altına birkaç tane yaprak serin ve üzerine sardığınız sarmaları yerleştirin.(Asma ve kara lahanaları ayrı tencerede hazırladım).Sıraladığınız sarmaların üzerine 1/2 çay bardağı zeytinyağını gezdirin.İsterseniz yarım limonu suyu da ekleyebilirsiniz.Yaprakların üzerine bir tane tabak koyun ve iki su bardağı kaynar suyu ekleyin.Tencereyi kısık ateşte yarım saat kadar pişirin.piştikten sonra soğumaya bırakıp servise alın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder